RSS

In fata rasaritului…

13 Noi

5419_sea_wallpapers_54191024_768Nu de putine ori ne-am intrebat …-Dece soarele detine acest rol primordial atunci cind este vorba de lumina si caldura? In aceasta scurta lucrare nu vreau sa vorbesc despre soare doar ca despre un astru ceresc …Pentru ca dupa cum am observat, rasaritul soarelui este plin de calitati si mistere, de aceea simbolismul soarelui este plurivalent. Pentru unele popoare soarele era chiar o divinitate, un zeu. In cele mai multe traditii, soarele reprezinta o manifestare a divinitatii.
Aflat in centrul sistemului ce-i poarta numele, el este simbolul valorilor luminoase, active,. Semnul si casa in care el se situeaza capata o importanta deosebita. Cum lumina alba este o sinteza a tuturor culorilor si a tuturor energiilor planetare, dar are si o specificitate proprie. In astrograma natala Soarele arata energia de care dispunem si in ce directie o indreptam. Reprezinta imaginea complexa a personalitatii noastre, ceea ce oferim semenilor si noua insine (energia pe care o investim pentru a ne cunoaste adevarata noastra natura).Rasaritul de Soare arata ce vrem sa dezvoltam in interiorul si exteriorul nostru, directia spre care ne indreptam, resursele si potentialurile mostenite (calitatile, aptitudinile, dar si diferite defecte) si cum ne comportam in momentul in care ne impunem. Asa cum Soarele pe cer ofera lumina si caldura tuturor, tot astfel Soarele intern ofera lumina constiintei si caldura dragostei fiintei umane. In consecinta, Soarele simbolizeaza spiritul individului, personalitatea sa de baza, calitatile masculine, vitalitatea, vointa, dragostea, creatia, generozitatea, increderea in sine, dar si egoismul, mandria, teatralitatea, atitudinea de superioritate. Puterea de transformare a omului sta in constient sau, in termeni astrologici, in modul in care foloseste si dezvolta Soarele interior. Cu cat acesta devine mai puternic si mai benefic, cu atat omul ajunge sa fie mai eficient si isi implineste mai repede scopurile propuse. Actiunea Soarelui se extinde de la disciplina morala, interioara la integrarea sociala si cuprinde toate legaturile dintre om si mediul exterior.Pentru a intelege mai bine ce vreau sa spun vreau sa va prezint un dialog in fata rasaritului…
M`am trezit intr`o dimineata devreme,ca sa admir rasaritul soarelui.Ah, frumusetea creatiei lui Dumnezeu nu poate fi redata in cuvinte!In timp ce priveam rasaritul soarelui,I`am adus laude Dumnezeu pentru frumusetea lucrarii Lui.Stand acolo am simtit prezenta Domnului alaturi de mine.
El ma intrebat:”Ma iubesti?”
I`am spus:”Bineinteles ca Te iubec,Doamne!Tu esti Domnul si Mantuitorul meu!
Apoi ma intrebat:”dar daca ai fi handicapat fizic,M`ai iubi si atunci?”.Eram nedumerita.mi-am privit mainile,picioarele si restul trupului si m`am intrebat oare cate lucruri n`as putea face daca as fi handicapat,lucruri pe care le socotesc normale.Si i-am raspuns.:”Doamne,n`ar fi usor,dar totusi Te`as iubi!”
Atunci Domnul mi`a spus:”dar daca ai fi orb,ai iubi oare si atuncea creatia mea si m`ai iubi si pe Mine? Cum as putea oare iubi ceva ce nu pot vedea?Dar m-am gandit la toti oamenii orbi din lume si la faptul ca multi dintre ei il iubesc pe Dumenezeu si creatia Lui.Si am raspuns:”mi`e greu sa ma gandesc la asa ceva,dar totusi te-as iubi!”
Domnul m`a intrebat:”Dar daca ai fi surd,ai asculta Cuvantul Meu?” Cum as putea asculta daca ai fi surd?Atunci am inteles:ca sa asculti Cuvantul lui Dumnezeunu trebuie doar sa auzi cu urechile,ci trebuie sa asculti cu inima!Si I`am raspuns:”Doamne nu ar fi usor,dar as asculta Cuvantul Tau!”
Atunci Domnul ma intrebat:”dar daca ai si mut-ai lauda Numele Meu si atunci?”
Cum L`ar putea lauda fara glas?Dar am inteles-Dumenezeu vrea sa-I cantam din inima si din sufletSunetele nu au importanta.Si noi nu Il laudam pe Dumnezeu doar cu cantari,ci chiar si atuncea cand suntem persecutati ii aducem slava Lui Dumnezeu prin recunostinta noastra.
I`am raspun:”Chiar daca nu as putea canta cu cuvinte,tot as lauda Numele Tau!”Si Domnul m`a intrebat:”Ma iubesti cu adevarat?”Cu curaj si cu convingere ferma i`am raspuns:”Da,Doamne!Te iubesc pentru ca Tu esti singurul Dumnezeu adevarat!:
Am crezut ca am raspuns bine,dar Domnul m`a intrebat:”DACA MA IUBESTI DE CE PACATUIESTI?”
Si am raspuns:”Doamne,sunt doar om-nu sunt perfect.Dar Domnul m`a intrebat:”De ce in vremuri de pace si bunastare te indepartezi cel mai mult de Mine?De ce numai in vremuri de necaz te rogi din toata inima?Nu am putu da nici un raspuns.Doar lacrimi.Domnul a continuat:”De ce canti numai la adunare?De ce ma cauti numai in ceasul de inchinare?De ce te rogi atat de egoist?De ce imi esti necredincios?”
Si lacrimi au continuat sa imi curga pe obraz.
“De ce iti e rusine de Mine?De ce nu raspandesti Vestea Buna?De ce in vremuri de prigoana ceri ajutor de la oameni si nu alergi la Mine?De ce cauzi scuze atunci cand iti dau o ocazie sa slujesti in Numele Meu?am incercat sa raspund-dar nu am gasit nici un raspuns!
“Esti binecuvantat cu viata.Te`am creat ca sa n`o irosesti.Te`am binecuvantat cu talente ca sa ma servesti,dart u fugi de Mine.Ti`am revelat cuvantul Meu dar nu te adancesti in El.Ti`am vorbit,dar urechile ti`au fost inchise.Ti`am aratat binecuvantarile Mele,dar ti`ai intors privirile de la mine.Ti`am trimis slujitori ai Mei si tu ai stat nepasator cand ei erau respinsi.Ti`am auzit rugaciunile si Ti`am dat raspuns la toate!Dar,MA IUBESTI TU CU ADEVARAT?
N`am putut raspunde.Cum sa ii raspund?M`a coplesit rusinea.Nu am nici o scuza.Cu inima zbrobita si lacrimi pe obraz,am spus:”Doamne,iarta`ma.nu sunt vrednic sa fiu copilul Tau!Si Domnul mi`a raspuns:”Tu esti al meu prin har si nu prin merit!Am spus:”Doamne,oare vei continua sa ma ierti?De ce ma iubesti?Domnul mi`a raspuns:”Te iubesc pentru ca te`am creat.Esti copilul Meu si nu te voi parasi niciodata.Cand plangi,mie mila de tine si plang cu tine!Cand strigi de bucurie rad si eu cu tine!Cand esti descurajat Eu te incurajez.Cand cazi Eu te ridic.Cand esti oboist Eu te port pe brate.Eu voi fi vu tine pana la sfarsitul zilelor si te voi iubi intotdeauna.Niciodata nu am plans cu atata amar.Cum am putut fi atat de nepasator?Cum am putut fi atata de nepasator.Cum am putut zdrobi atat de mult inima Lui Dumnezeu?La`am intrebat pe Dumnezeu:Doamne,cat de mult ma iubesti?Domnul si`a intins bratele si am vazut in palmele sale urmele cuielor.M`am inchinat la picioarele Domnului Isus Cristos,Mantuitorul meu si pentru prima oara m`am rugat cu adevarat.
In fine pentru mine Soarele este generator de viata, iar stralucirea sa provoaca manifestarea lucrurilor. Soarele nu face doar ca lucrurile sa fie perceptibile, el figureaza totodata punctul de inceput si are functia de a masura spatiul manifestat.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe Noiembrie 13, 2008 în Esee

 

Etichete: ,

Lasă un răspuns

 
